segunda-feira, 20 de abril de 2009

Because you are

O Diego, outro dia, me pediu pra escrever um poema com as palavras "Because you are", ou melhor, "Porque você é". Ele queria isso pra uma musica, mas na hora ele não sabia como se expressar. Ainda assim ele escreveu um poema em português simples e bonito. O meu foi em inglês mesmo e é todo carnavalizado, como se espera da minha cabeça de bagre.

Bem, o meu ponto de vista está longe da realidade da minha vida, tal qual estaria da vida do Diego. Mas o poema dele foi simples até nisso, pois se prendeu ao chão e foi verdadeiro. OMG... me sinto um lixo de poeta. D=

No caso, quando sou positivo, na maior parte das vezes escrevo um sonho, como queria que fosse. Pena que a realidade nem sempre colabora.

Mas ai vai, pra quem quiser ler. Agradeço do fundo do coração a ajuda do meu amigo Osíris na correção gramatical.




Because you are...

Hello, Dear
It was nice to meet you
Nice to kiss you
Nice to feel you

Oh, my dear
It will be hard to live
Too hard to forget
Together, we are the best

Sweet dear
Something about us is special
Something about us makes me laugh
Gimme happiness to feel it all

Because you are the girl
Because you make me love
Because I pray to see you
Again, to kiss your lips
Oh, baby... I think I need you

High above the stairs
some meters to the sky
Or anywhere I find you
The heaven is where you are

Looking into your eyes
Baby, when we talk
They blink and shine
I'm in love with you

I don't care
If this is just another passion
I want to live it, I can take the lesson
Gimme happines in this cold season

Because you are the girl
Because you make me love
Because I pray to see you
Again, to kiss your lips
Oh, baby... I think I need you

Because you are the girl
You are the love
You are the passion, The fire
My hope

You make me laugh
Make me feel
What I forgot
You made me a love spell

Because you are...
Because you are...

Leonardo Misseno Justino

Nenhum comentário:

Postar um comentário